04:00

The name book tag

Dziś przychodzę do was z Tagiem, do którego nominowała mnie Marta z Między półkami. Tak więc zaczynami... aaa nie jeszcze muszę powiedzieć na czym to polega!  Nic trudnego...Mamy za zadanie dopasować do pierwszych liter swojego imienia książkę, a następnie piszemy o niej te najważniejsze informacje.



 Zaczynamy... 
 JUSTYNA



Jądro ciemności
Arcydzieło literatury światowej. Jądro ciemności to opowieść o podróży do kresu cywilizowanego świata i wytrzymałości własnej wyobraźni. Marlow, główny bohater powieści, tak jak sam Conrad przed laty, podróżuje rzeką, niewielkim parostatkiem, przez nieogarnioną, pełną niebezpieczeństw afrykańską dżunglę, by dotrzeć do legendarnego agenta kolonii, niejakiego Kurtza. Im bliżej celu, tym świat... 
(Lubimyczytać.pl)

Okładka książki Jądro ciemności

Utrata
Utrata jest to pierwsza część serii Zatraceni.W tej powieści pierwsze skrzypce gra Kierten i Weston.
Ona, cicha spokojna dziewczyna z małej miejscowości, kilka lat temu straciła rodziców. Tamto wydarzenie mocno wpłynęło jej zachowanie. Pragnie zaszaleć, ale obawia się konsekwencji. Na jej drodze staje ON, przystojniak ze starszej klasy. Jak splotą się losy tych dwojga? Czy ich droga będzie usłana różami?
 
Utrata to książka mówiąca, o miłości, przyjaźni w ciężkich chwilach. Moc jaką mają w sobie prawdziwi przyjaciele, to siła, która przenosi góry i pokonuje największe przeciwności losu. Najważniejsze to iść do przodu, walczyć o samego siebie i o bliskich. Kiedyś, każdy dobry uczynek, zostanie nam wynagrodzony.
 (Z mojej recenzji. UTRATA) 
Okładka książki Utrata

Sekret Juli
Julia i Adam, po kilku przygodach, znajdują się w Punkcie Omega. Jest to organizacja mająca na celu zniszczenie Komitetu Odnowy. Poznajemy nowych bohaterów, posiadających niebywałe zdolności takie jak: niewidzialność, czy moc uzdrawiania. Okazuje się, że Adam również ma moc, dzięki temu właśnie może dotknąć Julii, ale nie jest to dla niego w 100% bezpieczne, jak mogło się wydawać na początku. Bohaterowie, żyją w podziemiach, w lokalach zbudowanych przez Punkt Omega. Dnie spędzają na nauce kontrolowania swoich zdolności, aby być w pełni przygotowanym na wojnę z Komitetem Odnowy.
Te książki nie są tylko, powieściami fantasy. Znajdziemy tam doskonale poprowadzony wątek przyjaźni, potrzeby bliskości i akceptacji. Dostajemy piękną historię okalaną bólem i cierpieniem. Widzimy jakie okropne spustoszenie sieje zło i wojna. Myślę, że warto się zaznajomić z przygodami Julii, mnie urzekła ta książka.  
(Moja recenzje Sekret Julii)

Tease

Tease jest debiutancką książką Amandy Maciel,  porusza waży temat mobbingu i stalkingu, w szkołach. W książce jest narracja pierwszoosobowa, widzimy świat przedstawiony z perspektywy Sary. Bohaterka jest młodą dziewczyną, odrobinę zagubioną w sobie, łatwo się podporządkuje i wtapia w otoczenie. Chce być lubiana i szanowana, nie do końca zdaje sobie sprawę, że jej zachowanie jest złe. Jest ślepo prowadzona przez swoją przyjaciółkę Brielle, nie widzi jak owa przyjaciółka ją traktuje. Dla Brielle nic się nie liczy, ona sama jest najważniejsza wszystkich innych traktuje gorzej, jest typowym przywódcą stada. Te dwie dziewczyny i grupka innych uczniów, naśmiewa się z nowej uczennicy Emmy Putnam. Ich obelgi nie mają końca, Emma w końcu nie wytrzymuje psychicznie i postanawia uciec najprostszą drogą - popełnia samobójstwo. Pośrednio za jej czyn odpowiedzialni są uczniowie, którzy nie potrafili jej zaakceptować.
Tease to powieść, mówiąca o potrzebie akceptacji, o potrzebie przynależności do pewnej grupy społecznej. Dostrzegamy smak niezdrowej rywalizacji o chłopaka, obserwujemy przyczyny i skutki niewłaściwego zachowania rówieśników. Widzimy jak ważne jest, aby rodzice poświęcali swoim dzieciom więcej wolnego czasu.
(Moja recenzja Tease




Y....
Mi nic nie przychodzi do głowy, a wam? :)

Nie zmienił się tylko blond


Antygona

Antygona to dzieło o charakterze uniwersalnym niesie przekaz aktualny zawsze i wszędzie. Heroiczna bohaterka Sofoklesa przekonuje o istnieniu odwiecznych, niepisanych, tkwiących w nas praw moralnych, boskich z pochodzenia i niewzruszalnych, którym sprzeniewierzyć się nie wolno, nawet gdy ceną za dochowanie im wierności staje się własne życie. Eksponując znaczenie niezniszczalnych więzów między krewnymi, poeta podkreśla, że z natury człowieka wynika obowiązek objęcia osób bliskich miłością i niesolidaryzowania się z nimi w nienawiści. 
 (lubimyczytać.pl)

Okładka książki Antygona

11 komentarzy:

  1. Ciekawy Tag :) "Utratę" czytałam :) Natomiast "Tease" i "Nie zmienił się tylko blond" mam w planach i nawet na swojej półce :) Pozdrawiam ciepło :) Przyjemnego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł. Na Y... może jakaś książka o Yeti :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Jądro ciemności" to dla mnie jedna z najcięższych lektur przez jakie musiałam przebrnąć, za to "Antygonę" wspominam bardzo miło;) Reszty nie znam, ale mam w planach "Nie zmienił się tylko blond" ;)

    ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Większość książek nie lubię, Tease i tej o blondynce nie czytałam, a Antygona była całkiem spoko, jak na lekturę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę sięgnąć po Tease, bo kusi mnie od samego początku ;). Jądra ciemności nie czytałam, nie kazali mi, a sama raczej po to nie sięgnę... Hmm, książka na Y? Nie mam pojęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowy tag. W moim imieniu są aż 2-y, zatem miałabym mega problem z doborem odpowiedniej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post. :) Naprawdę pomysłowy. :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł naprawdę oryginalny. Z wymienionych książek czytałam Jądro Ciemności, Antygona oraz Sekret Juli. Antygona mi się podobała, Jądro Ciemności dość mocno nadszarpnęło moją psychikę o tyle Julia mnie rozczarowała. Pierwsza część serii "Dotyk Juli" mi się podobała ale druga już nie, więc przerwałam czytanie i niech tak zostanie. Główna bohaterka jest dla mnie zbyt denerwująca i strasznie irytująca

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Książko, miłości moja. , Blogger