07:00

Sztuka i muzyka.

Art&Soul
Autor: Brittainy C.Cherry

Tytuł oryginalny: Art&Soul
Tłumaczenie: Katarzyna Agnieszka Dyrek
Wydawnictwo: Fillia

Data wydania: marzec 2016 r.
Gatunek: New adult
Ocena: 5/6 (rewelacyjna) 









Czasami życie zrzuca na nas ogromną odpowiedzialność. Dorośli nie zawsze potrafią poradzić sobie z pewnymi problemami. A co jeżeli te wielkie problemy spadną na barki młodych ludzi... czy będą na tyle silni, aby się z nimi uporać? Okazuje się, że młodzież jest o wiele silniejsza, niż możemy przypuszczać.

Brittainy C.Cherry znana czytelnikom głównie z pozycji kochając pana Danielsa, wiele kobiecych serc zostało rozczulone wyżej wspomnianą książką. Czy w przypadku Art&Soul nasze serca również będą się radować?

Dwoje nastolatków, całkowicie różnych, a zarazem tak bardzo do siebie podobnych. On muzyk z zamiłowania, ona artystyczna dusza. Obydwoje tworzą niewyobrażalną mieszankę, jednak życie ich nie oszczędza, ciągle rzuca im kłody pod nogi i więcej zabiera, niż od siebie daje... czy w tym galimatiasie będą w stanie odnaleźć szczęście?
Levi siedemnastoletni chłopak postanawia przenieść się do swojego ojca, chce odpocząć od nadopiekuńczej mamy, a przede wszystkim odbudować relacje z tatą. Pewnego ranka poznaje Arię. Jednak to nie od tego momentu zaczęła się ich przygoda. Tych dwoje połączył szkolny projekt nazwany Art&Soul.

,,Całą noc szczypałem się po rękach, próbując obudzić się z tego koszmaru. Byłem zmęczony. Takie zmęczenie w wieku siedemnastu lat raczej nie było normalne. Męczyło mnie udawanie w szkole szczęśliwego. [...] Byłem zmęczony koszmarem mojego życia, więc chciałem się już z niego obudzić"

Nie jestem w stanie pozbierać myśli po tej niezwykłej i wzruszającej opowieści. Autorka po raz drugi udowodniła mi, że potrafi tworzyć historie przepełnione bólem, prawdą i zawierać w nich drobne przestrogi. Zacznę może jednak od początku, czyli od narracji. Mamy tutaj do czynienia z moją ulubioną narracją naprzemienną, z jednej strony dostajemy myśli Ari, a z drugiej Leviego.
Te postacie to niezwykli młodzi ludzie, na których barki, życie rzuciło zbyt duży ciężar. O ile Aria jest sama odpowiedzialna za swoje kłopoty, o tyle Levi dostał problemy w pakiecie z życiem.
Oczywiście, jak nietrudno się domyślić, kreacja bohaterów bardzo przypadła mi do gustu. Aria to dziewczyna, która popełniła w życiu jedne błąd, a teraz ponosi jego konsekwencje. Nie jest jej łatwo odnaleźć się w nowej nieznanej sytuacji, ale radzi sobie lepiej, niż można przypuszczać. Główna bohaterka to dziewczyna, która można polubić, jest odrobinę zamknięta w sobie, żyje we własnym abstrakcyjnym świecie, ale przy tym jest bardzo wesoła i oryginalna. Levi natomiast jest chłopakiem o nieprzeciętnej urodzie, jak tylko pojawia się w nowej szkole, nie może się odpędzić od rzeszy adoratorek, jego jednak nie interesują takie puste dziewczyny bez duszy, chłopak ma swoje problemy i nie ma czasu na licealne miłostki...
Każda z głównych postaci jest wyraźnie zarysowanym charakterem, kierują się własnymi kodeksami moralnymi i starają się żyć w zgodzie ze wszystkimi. Wielki (a nawet ogromny) plus za głównych bohaterów. Jednak nie same postacie pierwszoplanowe składają się na dobrą fabułę, osoby i wątki będące w cieniu tych najważniejszych, również odgrywają znaczącą rolę. Muszę przyznać, że autorka wykreowała w świetny sposób postacie poboczne, przyjaciele Leviego i Arii to mądrzy młodzi ludzie, którzy również muszą się zmierzyć z goryczą życia. Brittainy C.Cherry w idealny sposób przedstawiła nam poboczne wątki, zostałam wciągnięta w przygody innych ludzi, kibicowałam im równie mocno co głównym bohaterom. Brawo za poboczne tło książki, które dodaje rzeczywistości całemu utworowi.
,,Jedna prawda boli znacznie mnie niż tysiąc kłamstw." 

Co jeszcze mi się podobało? Przede wszystkim wątki, jakie autorka porusza w swojej książce. Mówi o relacjach z rodzicami, o ciężkich i trudnych odmętach rodzicielstwa. Widzimy, że drobne potknięcia matki, czy ojca, największy wpływ mają na dzieci. Bardzo podobało mi się, w jaki sposób zostały przedstawione stosunki Leviego z ojcem, choć nie była to łatwa i prosta relacja, to jednak pokazuje, że miłość ojcowska jest ponad wszystko, choć czasami rodzice popełniają błędy, to nigdy nie przestają kochać swoich dzieci. Autorka również porusza sprawy choroby, może nie jest to wątek przewodni i idealnie zobrazowany, ale jednak potrafi wpływać na emocje. Przyznaję, że przy zakończeniu uroniłam jedną łezkę, a to znak, że książka działa tak, jak powinna.
Pewnie zastanawiacie się, dlaczego skupiam się głównie na bohaterze tej książki, a nie mówię nic o jej bohaterce. Odpowiedź jest prosta, w życiu tej młodej kobiety dzieje się tak wiele, a każdy szczegół jest równie ważny jak poprzedni, dlatego nie mogę o niej mówić dużo. Niech będzie dla was taką samą niespodzianką jak dla mnie.
Wiem, że większość z was nie lubi romansów, nie przepada za książkami młodzieżowymi, dlatego nie będę wszystkich zmuszała do poznania tek pozycji. Jednak, jeżeli są wśród was czytelnicy lubiący się, w ostatnio tak popularnym nurcie, New Adult, to koniecznie przeczytajcie tę książkę, ponieważ jest piękna, w pewien sposób magiczna i potrafi rozczulić najtwardsze serca. 

Jeszcze warto wspomnieć o stylu Brittainy C.Cherry, który jest piękny. Autorka używa plastycznego języka, wszystkie literki są dopieszczone i w każdej czuć emocje, jakie chce nam przekazać. Już w poprzedniej książce byłam zakochana w stylu tej autorki, teraz ponownie przepadłam bez reszty. W kochając pana Danielsa, dostajemy cytaty z Szekspira, a tu mamy wiele pięknej muzyki i ujmującej sztuki. Na każdej stronie zatracałam się w tej fikcji i czułam, że nie chcę opuszczać tego stworzonego świata.



Art & Soul to piękna opowieść, potrafi złapać za serce, wynieść na najwyższe emocjonalne szczyty, wzrusza, bawi i poucza (szczególnie niesie przestrogę dla młodych dziewczyn!), jestem nią oczarowana i nie mogę przestać o niej myśleć. To nie tylko piękny romans, ale prawdziwe życie, które może się przytrafić każdemu z nas. To książka z duszą. Polecam wielbicielom gatunku... przepadnijcie dla tej książki, jak i ja przepadłam.

Za możliwość przeczytania dziękuję Pani Ani oraz księgarni:


Książkę w korzystnej cenie znajdziecie TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Książko, miłości moja. , Blogger