02:30

Tag tagiem tag pogania :) Czyli nagromadzenie nomonacji :D

Na początek zajmiemy się nominacjami do LBA, żeby nie przedłużać od razu przechodzę do pytań.

Nominacja od Lunatyczki Blondie in Wonderland

1.  Częściej kupujesz książki,czy wypożyczasz z biblioteki?
Kupuję książki, rzadko wypożyczam z biblioteki. 
2.  Jaka jest ulubiona rzecz w Twoim pokoju?
W moim pokoju? Nie mam swojego pokoju... chyba, że liczy się sypialnia małżeńska, w której najlepsze z możliwych jest fotel! Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego :)
3.  Jakie miejsce chcesz odwiedzić?
Wiele jest takich, nie mam konkretnego celu. Nie ważne gdzie pojadę na urlop i co będę zwiedzać, grunt to dobrze się bawić :)
4.  W dzieciństwie miałaś/eś ulubionego pluszaka?
Miałam, szmacianą lalkę, która nazywała się... Matrona :D 
5.  Masz jakąś ulubioną koszulkę, której nie wyrzucisz, mimo że jest stara i zniszczona?
MAM! Jest to koszulka z moim ukochanym zespołem dżem... ale chyba będę musiała sobie kupić nową, ponieważ ta przestaje się nadawać do publicznego pokazywania :)
6.  Jaka jest najlepsza książka, którą przeczytałaś/eś w tym miesiącu?
Mimo, że miesiąc dopiero się zaczął, ja już mam swoją ulubioną pozycję. Jest nią "Afgańska perła", dawno żadna książka mną tak nie wstrząsnęła i zawładnęła mną do reszty. 
7.  W jakim miejscu chcesz mieszkać?
Czy miejsce jest ważne? Dobrze mi tu gdzie jestem, choć często mówię o mojej miejscowości "wieś zabita dechami", póki jest na tej wsi mój mąż i cudowne córki, ja nigdzie się nie wybieram. To nie miejsca tworzą atmosferę, a ludzie z którymi mieszkasz. Rodzina to największa wartość :) 
8.  Jaka jest Twoja ulubiona piosenka?

9.  Zapisujesz gdzieś swoje ulubione cytaty?
Zaznaczam je w książce, nie zapisuję nigdzie, ponieważ nie starcza mi na to czasu :)
10. Masz swoją ulubioną zakładkę?
Tak, moją ulubioną zakładką jest ta zrobiona przez moją koleżankę. Mała rzecz, a cieszy :) 
11. Masz jakieś pasje oprócz czytania?
 Uwielbiam słuchać muzyki. Jest to pasja, która nie wymaga dodatkowego czasu. Muzyka towarzyszy mi od rana, do wieczora. :)


A teraz pytania, od Emilii z Moje książkowe ja


1. Książka, która wywołała tzw. pustkę w głowie.
Ostatnio taką książką była Afgańska perła. 

2. Ulubiona książka z dzieciństwa.
"Dzieci warszawy"

3. Ulubiona lektura szkolna.
Kilka ich było :) Najbardziej to : Medaliony, Granica, Dżuma, Kamienie na szaniec, Zdążyć przed panem Bogiem, Ludzie bezdomni, Tango, Krzyżacy, Sen nocy letniej ( czy sen nocy letniej był lekturą?) 
Mieszają mi się lektury szkolne z innymi dziełami, które mam na swoim koncie:)

4. Książka, której nie doczytałaś do końca i  dlaczego.
After ...podchodzę do tej książki już trzy razy, nie mogę przebrnąć...

5. Co sądzisz o kondycji współczesnego czytelnictwa w Polsce?
Myślę, że Polacy czytają. Może niewiele, ale czytają. Dane statystyczne jakie są, pokazują sprzedaż książek, nie bierze pod uwagę, że dużo osób (niestety) czyta ebooki popierane za darmo, z różnych źródeł.

6.  Najstarsza książka na Twojej półce. 
Krzyżacy Henryka Sienkiewicza. Rok wydania 1948
 

7. Książka którą niedługo przeczytasz.
światło, którego nie widać

8. Książka którą polecił Ci ktoś inny.
"Nie powiesz nikomu" szumnie polecana przez moją znajomą, okazała się być świetną komedią :)

9. Ulubiona ekranizacja
Nie będę oryginalna... Harry Potter. 

10. Najbardziej irytujący książkowy bohater.
A bo to jeden taki był? W ostatnim czasie, najbardziej irytowała mnie Kiera w książce Bezmyślna.

11. Książka, które budzi w Tobie skrajne emocje.
Wiele takich jest, wszystkie książki C. Hoover, oraz takie pozycje jak "Bidul", "Oskar i Pani Róża", "Pianista", "dziewczynka w czerwonym płaszczyku"... itd



Oraz pytania od Lotty z bloga Lotta czyta



1.Najważniejsza książka w Twoim życiu? Dlaczego właśnie ta? 
"Dzieci Warszawy" Maria Zarębińska - Broniewska. Od tej książki, zaczęła się moja przygoda z czytaniem.
Więcej o książce TUTAJ
2.Skoro pytałam o książke to bez czego nie wyobrażasz sobie czytania? 
 Bez książki :D Haha, dobra poważnie. Nie wyobrażam sobie czytania bez kubka ciepłej herbaty, bądź kawy.
3.Gdybyś pisał/pisała książke to o czym by była? Jaki miałaby tytuł? 
Nie napisałabym książki, nie czuję takiej potrzeby. Gdyby jednak stał się jakiś cud, napisałabym ksiażkę poruszającą temat ciężkiego dzieciństwa.
4.Za co najbardziej lubisz blogowanie?
Blog to mój azyl, odskocznia od codziennego życia. Za co lubię blogować? Największą radość sprawiają mi komentarze i wszelkie miłe słowa.
5.Kto jest Twoim największym autorytetem i dlaczego? (ze wszystkich ludzi na świecie)
Moim autorytetem jest mój dziadek, ponieważ zawsze był dla mnie ważny, wspierał mnie w trudnych sprawach. Gdy muszę podjąć ważne decyzje, zastanawiam się jak w takich przypadkach postąpił by dziadek.
6.Gdybyś mógł/mogłabyś podróżować w czasie to gdzie byś się udał/a? Dlaczego właśnie tam?
Udałabym się do dnia mojego pewnego ważnego egzaminu, na który spóźniłam się ponad godzinę. :D
7.W jakim miejscu czujesz się najlepiej? Jak możesz to opisz je najdokładniej aby i inni mogli się tam przenieść :) 
Najlepiej czuję się w domu. Chyba więcej nie trzeba? Ciepły koc wygodny fotel, nodi na pufie, gorąca herbatka i książka...
8.Gdybyś mógł/mogła być zwierzęciem to jakim? 
Byłabym żabą, może wtedy przestałabym się ich bać. :D
9.Pięć rzeczy bez których dzień jest nieudany/

bez których nie umiesz żyć? Dlaczego?
  • kawa
  • książka
  • kawa
  • ksiażka
  • sen
10.Zdefiniuj w 5 słowach pojęcie "Zaufanie"
Poważnie Lotta czuje się jak na egzaminie :D
11.Kogo/co najmocniej kochasz?
Najmocniej na świecie kocham swoje dzieci!

Na tym kończymy LBA. Nie nominuję nikogo, ponieważ jest okres przedświąteczny, wszyscy gdzieś biegamy, zwyczajnie nie mam czasu i głowy do wymyślania pytań. Przepraszam!






 

7 komentarzy:

  1. Rewelacja, fajnie Cię poznać "od tej" strony

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne odpowiedzi, bardzo miło mi się je czytało. :) Zdecydowanie też nie mogę żyć bez kawy i książki, ale dodałabym do tego jeszcze muzykę. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie zdecydowanie książka. Bez kawy da się dla mnie żyć :)
    A z lektur szkolnych to też bardzo podobały mi się "Kamienie na szaniec" :)

    Pozdrawiam!
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nagromadziło Ci się tego trochę;) Widzę, że w kwestii lektur szkolnych mamy podobny gust (za moich czasów "Sen nocy letniej" lekturą nie był:D) poza jednym wyjątkiem: dla mnie każde spotkanie z twórczością Sienkiewicza było straszną traumą...

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Twa lalka Matrona mnie rozwaliła na łopatki. A "Sen nocy letniej" nie był lekturą ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Książko, miłości moja. , Blogger