04:00

"Opal" Jenniffer L.Armentrout

Okładka książki Opal Opal
Autor: Jenniffer L.Armentrout 
Tytuł oryginalny: Opal
Tłumaczenie: Sylwia Chojnacka
Wydawnictwo Fillia
Data wydania: 18 luty. 2015r
ilość storn: 494
Gatunek: Fantasy.
Ocena: 4+/5














Trzecie spotkanie z Luksjanami. Jak było tym razem? Na co postawiła Autorka i jak bardzo mnie zachwyciła? A może zawiodła? Przekonasz się czytając dalej :D

Dawson zostaje uwolniony, jednak Deadalus nadal przetrzymuje Beth. Wszyscy stwierdzają zgodnie, że należy pomóż Dawsonowi odzyskać ukochaną. Na ich drodze po raz kolejny pojawia się Blake, oferuje pomoc. Sam ma tez w tym interes, razem z Beth chce uwolnić swojego przyjaciela, odpowiedzialnego za mutacje. Czy Młodzi po raz olejny zaufają Blake'owi? Do czego zaprowadzi ich to bezgraniczne zaufanie? Jak tragiczne będzie w skutkach i co wydarzy się tym razem? musicie się przekonać czytając "Opal"

Jak już wspominałam dwa razy, Autorka stworzyła postacie bez skazy. Są wykreowane bardzo oryginalnie i pomysłowo. Ta kwestia nie podlega dyskusji. Czy zaskoczyła mnie fabułą w tej część?
Otóż muszę przyznać, że akcja była odrobinę mozolna. Mamy dużo ciekawych treningów, widzimy jak wszyscy się organizują aby odbić Beth.
Muszę przyznać, że w tej części nacisk jest postawiony na coś więcej niż tylko kosmiczne więzi.
Autorka podała nam mnóstwo emocji jakimi darzą się bohaterowie. Widzimy jak trudno Dee jest przebaczyć i zapomnieć to co wydarzyło się w poprzedniej części. Dostrzegamy silną, nad wyraz ludzką, więź między Kat i Deamonem, Autorka poradziła sobie bezbłędnie z wątkiem miłosnym. W tej części to on gra pierwsze skrzypce. Nie tylko miłość Kat i Daemona jest niezwykła, widzimy jak wiele Dawson jest w stanie poświęcić dla Beth i jak Dee wiele straciła poprzednim razem.

Całość rewelacyjnie ze sobą współgra, miłość przyjaźń i chęć niesienia pomocy bliskim. Pod płaszczykiem nadprzyrodzonych mocy jest skryte wiele relacji. Akcja mimo, ze poprowadzona miarowo wciąga jak wir. Zakończenie wbija w fotel i zostawia nas z otwartą buzią. Miałam łzy w oczach, a przecież ktoś powie to tylko FIKCJA! W momencie tak niespodziewanych zakończeń, cieszę się, że mogę od razu przeczytać drugą część.

Dla kogo jest ta Książa? Myślę, że dla wszystkich miłośników książek młodzieżowych, dla wielbicieli paranormalnych romansów, ale nie tylko. Myślę, ze w tej serii odnajdą się również miłośnicy romansu, gdyż autorka postawiła na rozwijający się związek Daemona i Kat.

Podsumowując, "Opal" to książka pełna niespodziewanych wydarzeń, każda strona zaskakuje nas czymś nowym. Dowiadujemy się wiele o Luksjanach i o hybrydach, Mimo, że jest to fikcja literacka, to pod skorupą fantastyki kryją się prawdziwe uczucia. Zwycięża siła miłości, nie tylko tej partnerskiej, ale również tej braterskiej. Widzimy jak ufny jest człowiek i jak często zawodzi się na kimś kto wydawał się być godny zaufania. Warto pamiętać, że z każdej książki można wyciągnąć głębszy sens jeżeli tylko się chce. 

17 komentarzy:

  1. Nie chce czytać opisu bo mogą być spoilery, ale z tego co czytam, widzę, że bardzo ci się podoba ta trylogia. Więc jak tylko będę mogła to na pewno sięgnę :D
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory nie miałam w ogóle styczności z tą Autorką, jak i tymi książkami, jednak Twoja opinia zachęca do sięgnięcia. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czy sięgnę, na razie nie mam jej w planie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam już tom 3 i 4, ale z powodu okropnego przeziębienia nie moge skupić myśli, by napisac recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie czytałam romansu paranormalnego, więc może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam cztery części i podczas weekendu zamówiłam tom piąty. Ostatni. ;( Z jednej strony nie mogę się doczekać, żeby go przeczytać, a z drugiej smutno mi, że to już koniec i będę musiała pożegnać się z bohaterami. :|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez zamówiłam i czekam... szkoda się żegnać. Ale jest szansa, że powstanie film na podstawie książek... tylko nie wiem czy cieszyć się czy płakać ;)

      Usuń
  7. Jeszcze nie czytałam niczego z tego, ale myślę, że chyba przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za fantastyką, ale przyznaję że zastanawiam się nad zapoznaniem się z pierwszą częścią tej serii. Zobaczymy jak wypadnie to spotkanie; jeśli mi się spodoba to zapewne sięgnę po kolejne tomy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy tom szalenie mi się podobał, więc jak tylko znajdę wolniejszą chwilę to postaram się sięgnąć po kolejne tomy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio zauważyłam tę książkę w bibliotece i bardzo się nią zaciekawiłam więc możliwe, że niedługo po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/11/toxic.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam i mówię, że jest CUDOWNA. Nic dodać nic ująć. Jestem zakochana już od pierwszego tomu

    OdpowiedzUsuń
  12. Skończyłam lekturę na drugim tomie, więc muszę szybko podgonić do końca ;)
    Thievingbooks

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja jeszcze nie czytałam tej serii, czego bardzo żałuję.

    OdpowiedzUsuń
  14. MUSZĘ to przeczytać!
    Koleżanka ma pierwszą część, więc pożyczę ją i niedługo sama zrecenzuję!
    Bardzo mnie zainteresowałaś!
    Pozdrawiam i obserwuję!
    Isabelle West
    recenzjekawoholika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Książko, miłości moja. , Blogger