04:00

Cykl "Poznajcie Justynę". A w nim, co mi w duszy gra :)

~~~~ Powiedz mi czego słuchasz, a powiem Ci kim jesteś~~~~


Dziś mam ochotę podzielić się z wami moimi ukochanymi perełkami muzycznymi.  Mam zróżnicowany gust muzyczny, mogę słychać PRAWIE wszystkiego. Nie przeszkadza mi Disco Polo, nie mam nic przeciwko mocniejszemu brzmieniu, ale błagam NIGDY, PRZENIGDY nie zmuszajcie mnie do słuchania techno, electro czy innych odłamów owej "muzyki".
Mój gust muzyczny utknął w latach '80 i '90, choć słucham nowości znam je i niem mam (w większość przypadków nic do nowych piosenek, czy twórców ) to jednak moje serce należy do prawdziwych hitów tamtych lat. Mam wrażenie, że kiedyś była muzyka dla muzyki i samym brzmieniem czy wokalem można było się wybić, dziś mamy piękne kolorowe (NAGIE!) teledyski, a czasami głosy piosenkarzy są zmieniane kilka razy na różnych generatorach i przy śpiewaniu na żywo wychodzą dziwne hocki klocki...
No ale dość już smęcenia! Zapraszam do mojej Playlisty!




Numer jeden, od kilku ładnych lat. Nic nie może się równać z moją ukochaną balladą..
Extreme "More than words"



Numer dwa, piosenka bliska memu sercu. Przywołująca mnóstwo momentów w życiu, słuchana w chwilach zwątpienia. Mówiąca, że nie ważne co się w życiu wydarzy, zawsze warto być człowiekiem. Być sobą i nie przejmować się zdaniem innych. Czyli
Dżem "Audsajder"

Na miejscu trzecim (a może to jest nadal miejsce pierwsze? :) )znajduje się piosenka, która dla mnie jest klasykiem. Mogę jej słychać bez przerwy, a i tak mi się nie znudzi...
Bryan Adams "Please frogive me"


Miejsce czwarte, a na nim...
Metallica For Whom The Bell Tolls


Miejsce numer pięć  to coś nowszego, ale bardzo bardzo dobrego. Czyli..
Avenged Sevenfold i Coming home 


Pozycja numer sześć to kolejny klasyk. Kolejna piosenka bliska memu sersu... Uwielbiam po prostu!

Guns N' Roses - Don't Cry

Numer siedem, żeby nie było tak zagranicznie, to kolejna polska ballada rockowa, którą uwielbiam. (niedawno koleżanka uświadomiła  mi co też wokalista wyczynia na tym teledysku, wcześniej słuchałam nie oglądałam :D )


Pozycja osiem to nikt inny jak kolejny klasyk. 
Led Zeppelin - Stairway To Heaven

Dziewiąta pozycja to coś co kilka lat temu utkwiło  w mojej głowie i nie może z niej się wydostać.
Mianowicie Howie Day "Collide"


Ostatnia piosenka, z która wiążą się najmilsze wspomnienia to ponownie Extreme i Hole Hearted 


Zamykam moją skromną listę, która jest wierzchołkiem góry lodowej, moich ukochanych piosenek. Jak wszystko zmieścić w jednej dziesiątce? Setka byłaby za mało, a gdzie Eric Clapton, gdzie Kiss i AC/DC, gdzie Morrison i kochane the doors... W następnym cyklu "Poznajcie Justynę", przedstawie wam moje ukochane książki, postaram się zmieścić w dziesiątce, ale czy mi się uda?
 A Wy czego słuchacie?

27 komentarzy:

  1. Cudowny, wspaniały post. :) Czytało mi się go niesamowicie przyjemnie. ;) A słuchało jeszcze lepiej! No bo Bryan Adams, Metallica, Guns N' Roses, a wreszcie Howie Day i jego "Collide". <3 Cudo. <3
    Czego ja słucham? Cóż, w moich gustach znajdują się wykonawcy wymienieni powyżej, ale moim niekwestionowanym, najlepszym numerem jeden, zespołem mojego życia jest Daughtry. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. "Please forgive me" - klasyka klasyk. Pamiętam, że kiedyś słuchałam tej piosenki non stop, do znudzenia. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś namiętne słuchałam Bryana Adamsa. Uwielbiam jego kawałki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zespoły.Z wymienionych przez Ciebie do moich ulubieńców zaliczają się zdecydowanie Guns N' Roses oraz Led Zeppelin. Głównie słucham muzyki z dawnych lat np.: The Doors, The Beatles, Queen, Velvet Underground, a nawet Johnny Cash - jego piosenka "Hurt" jest genialna. Z nieco starszych: Queens of the Stone Age, Smashing Pumpkins. Jestem fanką Avett Brothers po przeczytaniu "Pułapki uczuć Colleen Hoover ;P
    Pozdrawiam :)

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The doors tez lubię, zabrakło mi tu jeszcze Nirvany, bo też uwielbiam.

      Usuń
  5. Klasyka ;) do moich ulubionych należy Dżem i Metallica

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem jak psychofanka dżemu, oczywiście wolę dżem z Rysiem. Obecny, jak dla mnie, tworzy wszystko "na jedno kopyto"

      Usuń
  6. Ja słucham zazwyczaj to, co leci akurat w radiu, ale mam kilku swoich ulubionych wykonawców między innymi: Bajm, Perfect, Patrycję Markowską, Lombard, De mono, Seweryn Krajewski itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Krajewskiego! Kiedyś nałogowo oglądałam "uproszczenie Agaty" tylko dla utworów Krajewskiego;)

      Usuń
    2. Chyba ''Uprowadzenie Agaty'' :)) Też uwielbiam :)

      Usuń
    3. Haha oczywiście, że "Uprowadzenie...", czy ja nie wspominałam, że powinnam przestać pisać z włączonym słownikiem ;)

      Usuń
  7. Widze że mamy podobny gust muzyczny.Ja ostatnio męcze cały czas Goo Goo Dolls - Iris , Dżem - Do kołyski, Marilyn Manson Personal Jesus...

    OdpowiedzUsuń
  8. Dżemu po studiach już nie mogę słuchać :)
    Oddział Zamknięty i Guns N' Roses lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie piosenki. Jednak noe wpadają w miejsca moich ulubionych, ale wszystko w nich jest takie prawdziwe. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie piosenki. Jednak noe wpadają w miejsca moich ulubionych, ale wszystko w nich jest takie prawdziwe. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam te wszystkie hity, a szczególnie lubię słuchać Dżemu i Led Zeppelin:)
    Ciekawy post i czekam na więcej z cyklu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne utwory <3
    Słucham właśnie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dżem i Bryan Adams jak najbardziej:D Reszty słucham czasami, ale nie są to moja czołówka;D

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Heh, masz bardzo podobny gust muzyczny do mojego lubego ;). On uwielbia taką muzykę i gigantów rocka lat 80-90. Ja owszem znam, jednak wolę trochę bardziej współczesnego rocka amerykańskiego. Ogólnie słucham prawie wszystkiego, zależy na co akurat mnie najdzie, od rocka przez hip-hop, rap, pop, rock'n'roll aż po muzykę klasyczną. Jednak nic nie zmusi mnie do siedzenia i słuchania w domu disco-polo i techno.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Dagmara

    OdpowiedzUsuń
  15. Bryan Adams - "Please frogive me" uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Faktycznie dość zróżnicowane piosenki, ale ja mam podobnie - po prostu słucham tego, co mi odpowiada, ale jednak w większości są to ballady, do których mam ogromną słabość. Chyba dlatego, że ogromną uwagę zwracam na tekst, a to właśnie ballady mają najpiękniejsze słowa.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również zwracam uwagę na tekst, najbardziej działają na mnie takie piosenki w których potrafię się odnaleźć i dopasować coś do mojego obecnego stanu.

      Usuń
  17. Ostatnio pisałam o tym tekst, że ludzie bardzo wybiórczo pamiętają przeszłość i krytykują teraźniejszość. Ja odnosiłam się do lat 90. Mimo to Twój tekst idealnie to ilustruje. Nie zważasz na to, że w latach 70., 80. powstawały piosenki o seksie, teledyski bywały do obłędu kolorowo, zaś to podkreślasz we współczesności, nie zważając na istniejące zapewne mądre piosenki. Dzięki za potwierdzenie mojej tezy badawczej :) Mam nadzieję, że nie obrazisz się, jeśli użyję kilku Twoich argumentów, gdy będę ją jeszcze rozwijała w swojej pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie twierdzę, że teraz nie ma "dobrych" piosenek, twierdzę raczej, że trudno się jest samej muzyce wybić. Nie przeszkadza mi seks w tekstach piosenek, ale już nijakie teledyski i głosy generowane komputerowo, mi przeszkadzają. Zwracam ogromną uwagę na tekst piosenek i na przesłanie, lubię piosenki w których czuje duszę. Nie w każdej piosence "na czasie" potrafię się odnaleźć...

      Usuń
  18. Świetny post!
    Niektóre z podanych piosenek słyszę po raz pierwszy, a niektóre znam i są naprawdę piękne.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Książko, miłości moja. , Blogger