14:21

"Czy wspominałam, że Cię kochm?" Estelle Maskame- Book Tour!!!

Czy wspominałam, że Cię kocham?
Autor: Estelle Maskame
Wydawnictwo: Feeria Young 
Data wydania: Październik 2015r
Tytuł oryginalny: Did I Mention I love You? 
Tłumaczenie: Anna Dobrzańska
Seria: Dimily (tom pierwszy)
Gatunek: New Adult
Ocena: 5/5

 

~Miłość jest wszystkim...tylko nie tym, czego się spodziewasz.~

 

 

Eden Munro to szesnastolatka z rozbitej rodziny. Właśnie zaczynają się wakacje, a Ona musi je spędzić u Ojca w Los Angeles. Jest zdziwiona kiedy okazuje się, że jej Ojciec stał się całkiem zamożny i ożenił się po raz drugi. Dowiaduje się również, że posiada trzech przyrodnich braci. W nowej miejscowości odnajduje się znakomicie, poznaje ludzi równie młodych jak ona, nawiązuje przyjaźnie i zaznaje miłości... nic nie jest jednak takie proste i banalne jak się wydaje, to coś więcej niż zwykłe wakacje.

ONA nieśmiała, zagubiona w nowej rzeczywistości, młoda dziewczyna. 
ON buntownik, skrywający wiele tajemnic.
Typowy schemat prawda?
O NIE! Nie tym razem w tej powieści nie uraczycie zwykłej schematycznej fabuły, to coś ponad to.
Estelle Maskame stworzyła prawdziwą literacką perełkę. Akcja toczy się szybko i sprawnie. Praktycznie ciągle coś się dzieje. Książka wciąga jak wir, przenosi nas do ciepłego i słonecznego miasta. Autorka oddała pięknie klimat tamtych stron, czytając można śmiało poczuć się jak w Los Angeles. Mało, który autor potrafi oddać rzeczywistość miejsc za sprawą opisu, jest to niezwykle trudne. Tutaj wszystko było piękne i zgrane, przy czym opisy nie nudziły czytelnika. Ogromne brawo! 

W książce występują pełnokrwiste postacie. Autorka skrzętnie wplotła, w całość, postacie poboczne. Możemy odrobinę poznać koleżanki Eden, zagłębiamy się w towarzystwo Taylora (najstarszy z przyrodnich braci Eden). Główna bohaterka jest młoda dziewczyną, ma zaledwie szesnaście lat. Jednak jej dojrzałość emocjonalna jest o wiele bardziej rozwinięta. Momentami jest ślepo wiedziona przez znajomych, ale kiedy coś jej nie pasuje potrafi postawić sprawę jasno. Bardzo ją polubiłam i mogłam się w nią wczuć i przeżywać wszystko zupełnie jak ona. W przeżywaniu chwil pomagała mi narracja, która jest prowadzona w pierwszej osobie, a postacią mówiącą jest właśnie Eden. Taylor natomiast to jedyna postać męska, która mnie irytowała do tego stopnia, że miałam ochotę wejść do książki i przełożyć go przez kolano :D
Starałam się jednak go zrozumieć, udało mi się to dopiero pod koniec książki kiedy wyznał nam całą prawdę o sobie. Wtedy dowiadujemy się dlaczego zachowuje się tak irracjonalnie.
Muszę przyznać, że nie spodziewałam się takiego wyznania. Obstawiałam wiele ewentualności, ale na rzeczywisty powód nie wpadłam. I w tym momencie wyłania się kolejny plus, nieprzewidywalność powieści.


Na koniec słów kilka o zakończeniu. Estelle Maskame zyskała u mnie miano mistrzyni niespodziewanego zakończenie. W najdziwniejszych snach nie spodziewałam się takiego finału. Ogromne brawa również, za spójność historii.Na zakończenie wszystkie wątki, niby zostały zamknięte, a jednak furtka została uchylona. 
Ja osobiście nie mogę już się doczekać kolejnej części. Chyba znalazłam nową ulubioną serie książek. :) 
Powieść jest bez wątpienia pozycją obowiązkową dla wszystkich wielbicieli książek młodzieżowych, ale nie tylko dla młodzieży. Myślę, że dojrzały czytelnik również znajdzie w niej swój kąt.

"Czy wspominałam, ze Cię kocham"  to książka pełna niespodziewanych wydarzeń. Obfituje ona w zaskakującą akcję, pełną emocji. Pokazuje nam, że miłość nie jedno ma imię i nie warto jej szukać na siłę. Może akurat tuż za rogiem czeka ten ktoś jedyny na całe życie?

Książkę przeczytałam w ramach Book Tour organizowanego przez Cyrysię z bloga Literacki Świat Cyrysi 
Oraz wydawnictwo Feeria Young 

~Regulamin Book Tour~
1. W ciągu 8 dni od otrzymania książki proszę opublikować recenzję na swoim blogu, w tytule uwzględniając frazę „Book Tour”. W recenzji proszę umieścić zdjęcie pierwszej strony z wpisami poprzednich Recenzentów oraz linki do stron organizatorów: bloga organizatora - LITERACKI ŚWIAT CYRYSI - oraz fanpage'a Feeria Young. Jeśli dodatkowo prześlecie link na adres: promocja@wydawnictwojk.pl, Wydawnictwo Feeria Young będzie mogło opublikować recenzję na fanpage'u na Facebook'u.
 

2. Po przeczytaniu książki proszę o kontakt z następną osobą z listy (otrzymacie od LITERACKI ŚWIAT CYRYSI adres mailowy do kolejnego Recenzenta). Bardzo proszę o wysyłkę listem poleconym priorytetowym.

3. Na koniec książka trafi z powrotem do Wydawnictwa, a zdjęcie strony z wpisami zostanie opublikowane na fanpage'u Feeria Young.

4. Każdy uczestnik proszony jest o wstawienie pod recenzją regulaminu akcji i kontakt z blogerką - cyrysią na maila kryniame@wp.pl w sprawie kontaktu z kolejnym recenzentem oraz opublikowania linku również na fanpejdżu Literacki Świat Cyrysi.

32 komentarze:

  1. Dziękuję za recenzje i bardzo się cieszę, że książka przypadła Ci do gustu :)
    ps. proszę jeszcze o opublikowanie linku swojej recenzji na moim fanpejdżu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytam na pewno, jestem ciekawa tego zakończenia :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Średnio lubię książki z prostą fabułą, jednak ta mnie zainteresowała. Jestem jej bardzo ciekawa!
    czasdlaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę mam już na oku i być może przeczytam ją w listopadzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, pozostaje mi tylko, czekać na Twoją recenzje ;)

      Usuń
  5. To jedna z nielicznych książek new adult, która mnie ciekawi, ale z book tour niestety zrezygnuję, gdyż nie dam rady się wyrobić (za dużo mam zaległości recenzenckich:D)

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla samego zakończenia przeczytałabym tę książkę. Zapowiada się bowiem bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie się zastanawiam nad kupnem tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi było się bardzo trudno rozstać z bohaterami... musiałam kupić swój egzemplarz ;)

      Usuń
  8. Ja chyba odmówię. To nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ta książka z pewnością nie wpisze się w Twój gust czytelniczy;)

      Usuń
  9. Jestem otwarta na powieści młodzieżowe, więc chętnie zobaczę czym zaskoczy mnie ta :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Te zaskakujące zakończenie najbardziej mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiłaś mnie tym zakończeniem... Muszę jeszcze chwilę poczekać, bo jestem prawdopodobnie czwarta na liście tego samego Book Tour'u :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super recenzja, zaciekawiłaś mnie tym zakończeniem. Z chęcią kiedyś po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Może być ciekawe! Zainteresowałaś mnie!
    Już obserwuję ;)
    Pozdrawiam,
    Isabelle West
    recenzjekawoholika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Zachęciłaś mnie do przeczytania. :D Wydaje się bardzo ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pokochałam ją <3 Na początku nie wiedziałam co z tego wyjdzie, ale teraz z niecierpliwością czekam na więcej :3 Będę tu często zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. przeczytałam :) podałam dalej, moja recenzja tutaj: http://dlamam.bloog.pl/id,352084027,title,Czy-wspomnialam-ze-Cie-kocham-Estelle-Maskame,index.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Recenzji nie przeczytałam :P A to tylko dlatego, że właśnie dzisiaj zaczęłam tę książkę :D Nie chcę sobie psuć niespodzianki, ale jak tylko skończę, to wpadnę i się podzielę spostrzeżeniami. Bardzo fajny blog :)

    Tymczasem zapraszam do mnie na konkurs i nową recenzję
    www.nalogowy-ksiazkoholik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapragnęłam tej książki tak bardzo bardzo bardzo. Chciałabym ją mieć w rękach i poświęcić czas tej perełce :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Czeka u mnie w kolecje do przeczytania :-D

    OdpowiedzUsuń
  20. Czeka u mnie w kolecje do przeczytania :-D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Książko, miłości moja. , Blogger