17:31

Ulubione cytaty o książkach.






Postanowiłam włączyć na stałe, cykl Ulubione cytaty. Tym razem będą to cytaty o książkach, następnym razem może o miłości? A wy macie swoje ulubione cytaty o książkach?


 ***

Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła

Wisława Szymborska

 

***


Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to co, już masz w sobie.

Carlos Ruiz Zafón
***

Kto czyta książki, żyje podwójnie.

Umberto Eco



***

Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera

Monteskiusz

 
***


Kocham książkę dlatego, że wprowadza mnie w mój własny świat, że odkrywa we mnie bogactwa, których nie przeczuwałem.

 Jarosław Iwaszkiewicz


***


Książek nie czyta się po to, aby je pamiętać. Książki czyta się po to, aby je zapominać, zapomina się je zaś po to, by móc znów je czytać.

Jerzy Pilch 

 
***


Przyzwyczaić się do czytania książek – to zbudować sobie schron przed większością przykrości życia codziennego.

 William Somerset Maugham

 

***

Zdania są podzielone. Między dobre i złe książki.

 Ryszard Nowosielski

 
***



Życie każdego z nas jest materiałem przynajmniej na jedną książkę. Na dramat, na komedię lub na książkę kucharską.

Aleksander Kumor

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Książko, miłości moja. , Blogger