09:00

Gangi motocyklowe w pełnej krasie... Niepokorna





Gangi motocyklowe, porachunki i przedmiotowe traktowanie, tak można w kilku słowach opisać Niepokorną, jednak w środku dzieje się więcej... dużo więcej.

Eva jako młoda dziewczyna poznaje Deuce'a od początku jest nim zafascynowana. Fascynacja ze strony na stronę, roku na rok, zmienia się w zauroczenie, a potem w miłość? Czy w tym mrocznym, niebezpiecznym i brutalnym środowisku, jest miejsce na miłość, przyjaźń i oddanie? Przekonajcie się sami.

Książka ta jest w pewnym sensie moim debiutem czytelniczym. O gangach motocyklowych oglądałam już seriale, ale nie zderzyłam się z tym światem w książce. Muszę przyznać, że moje oczekiwania zostały spełnione. Autorka poprawnie zarysowała środowisko, można rzecz przestępcze. Książka ta będzie budzić kontrowersje, kobiety w niej są traktowane, za własną zgodą, przedmiotowo. Ja jednak widze w niej nieco więcej. Odkrywam ją od drugiej strony, wchodzę w umysł głównych bohaterów i usprawiedliwiam ich zachowanie.

Wiele osób narzeka na końcowe zachowanie Deuce'a, ja jednak rozumiałam, widziałam, jego zagubienie, skryte emocje i wielki problem z odnalezieniem się w nowej sytuacji. Nie akceptuję jego zachowania, ale znajduję dla nich wytłumaczenie. Portret psychologiczny tej postaci jest mocno nakreślony. Autorka stworzyła, prawdziwego, brutalnego, nieokiełznanego, pierwotnego niegrzecznego mężczyznę, a najlepsze w tym jest to, że nie zdecydowała się na zmiany w jego charakterze, Deuce był zbuntowany i nie zmienia się nagle pod „magiczną siłą miłości” w rozmemłanego misia. Ta książka to nie bajka to w pewnym sensie prawdziwy świat gangów motocyklowych.

Jeżeli natomiast chodzi o główną bohaterkę, to z nią miałam drobny problem. W pierwszych rozdziałach miałam ją za pewną siebie, twardą sztukę. Jest córką szefa gangu motocyklowego, wychowała się w szemranym towarzystwie, w przestępczym półświatku, całe życie obserwowała sytuacje, z którymi żadna kobieta nie powinna mieć styczności. Przesiąkła tą mentalnością, zjednała się z nią i akceptowała zachowanie tych ludzi, bo nie znała innego. Jednak mimo wszystko nie rozumiałam jej wręcz chorego zachowania względem Frankiego. Ta relacja była niemożliwa do zaakceptowania. Chora. Główna bohaterka zmienia się pod wpływem rozmaitych czynników i jej niektóre zachowania zupełnie do mnie nie przemawiały.

Madeline Sheehan potrafi budować napięcie, w książce wiele się dzieje, ja przeczytałam ją jednym tchem. Akcja pędzi i nie zwalnia nawet na moment, jest mrocznie, niebezpiecznie i erotycznie. Moim zdaniem świat gangów motocyklowych został odwzorowany genialnie to, że nie widzimy, nie mamy z nimi styczności na co dzień, nie znaczy, że takie środowiska nie istnieją, owszem istnieją i to na dużą skalę.

W tej książce realizm zlewa się z fikcją, miłość kontrastuje z nienawiścią, atmosfera jest gęsta od pożądania, a nasze umysły są przyćmione od nadmiaru wrażeń i skrajnych emocji. Czy i ty jesteś gotowy wybrać się w tę niezapomnianą podróż?


Ocena: 4+/6 (bardzo dobra)


Za możliwość przeczytania dziękuję:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Książko, miłości moja. , Blogger