08:00

Czytelnicy, blogerzy, polscy autorzy... wszyscy polecają Colleen Hoover

Colleen Hoover autorka bestsellerów New York Timesa. Jej literatura mieści się w gatunku młodzieżowym. W Polsce zostało wydanych już dziewięć książek, z czego osiem w wersji papierowej i elektronicznej, a jedna Szukając kopciuszka, jedynie w wersji elektornicznej. Autorka pisze na pozór błahe historie, jednak pod przykrywką miłości i pożądania, udaje jej się skryć wiele ważnych tematów. Jej styl przekazywania uczuć jest nie do podrobienia, a każda z jej książek kipi skrajnymi emocjami. Dziś chciałam was przekonać do czytania książek wyżej wspomnianej Colleen, jednak nie będę pisała o tym, jak jest cudowna i jak świetnie potrafi pisać. Dziś oddam głos innym blogerom, czytelnikom i polskim autorkom, które również z całego serca polecają prozę Hoover. Zapraszam!




Colleen Hoover, Książki, I love Hoover, Hopeless, Losing Hope, Pułapka uczuć, Nieprzekraczalna granica, Ta dziewczyna, Ugly Love, Never Never, Maybe someday, I love Hoover, Colleen Hoover mistrz new adult, Hoover fanclub, autorzy o Hoover, blogerzy o Hoover, czytelnicy o Hoover.










Czytelnicy o książkach Colleen Hoover:




Ania:
Colleen Hoover jest jedną z najlepszych autorek w New Adult — jeżeli nie najlepszą. Potrafi wzbudzać w czytelniku zakres uczuć, jakie tylko jest w stanie wykrzesać z siebie człowiek. Gra na emocjach w tak subtelny i zawiły sposób, że nie ma możliwości oderwania się od lektury jej książki. Nie spotkałam się z drugą jej pokroju pisarką, która tak obrazowo i czysto przekuje swoją wizję postaci i tego, co dzieje się w ich sercach. Uczucia bohaterów przedstawia tak malowniczo i szczegółowo, że jesteśmy w stanie poczuć je niemal fizycznie. Mało który autor potrafi sprawić, że do jego książki chce się powrócić, a już z całą pewnością nie da się o niej zapomnieć. Twórczość Hoover taka właśnie jest. Ta autorka nie oddaje nam trzystu stron tekstu, który nas ucieszy, ale szybko usuniemy go z pamięci. Oddaje trzysta stron pięknych, niedających się zapomnieć uczuć. Prowadzi czytelnika przez drogę usłaną emocjami, od nienawiści, po ból, smutek i cierpienie, oraz to najcenniejsze i najpiękniejsze, jakie w ogóle istnieje… miłość.

Patrycja:
Ja uwielbiam Hoover za emocje, jakie wywołują we mnie jej książki. Przy każdej się śmieję i każdą przeżywam. Hoover ma także talent do tworzenia bohaterów męskich. Kocham każdego faceta, którego wykreowała. Owszem, jej książki nie zmieniły mojego życia, nie można też ich raczej zaliczyć do ambitniejszej literatury, ale co z tego, ważne, że każdą jej powieść czytam w błyskawicznym tempie i chcę więcej.

Iza:
Książki Hoover wywołują we mnie całą paletę emocji! Od śmiechu, poprzez wkurzenie, irytację po łzy wzruszenia. Piszę prostym, nieskomplikowanym językiem, dzięki czemu jej powieści czyta się w okamgnieniu. A największym plusem jest dodatek ścieżki dźwiękowej (Maybe Someday), co potęguje moje odczucia.

Nela:
Uwielbiam Hoover za każdą z historii, ale każda za coś innego. W każdej z nich, pomimo tych samych emocji, zostały one przekazane w zupełnie inny sposób. Tragedie, które dotknęły bohaterów działały na mnie w maksymalny sposób. Do teraz pamiętam rozpacz Fallon jak poznała prawdę o Benie, podobnie jest z Sky i tym jak poznała swoją przeszłość. Hisotria Ridge i Sydney jako pierwsza podbiła moje serce, a przez muzykę płakałam jak dziecko. Tate i Miles też mają swoje miejsce u mnie, ale jako ostatnia para. Uwielbiam to, że pomimo całego bólu, smutku, rozpaczy, które są namacalne, potrafi w cudowny sposób sprawić, że nie zapominasz tych historii i w głębi duszy liczysz na szczęśliwe zakończenie. I kiedy ono następuje, cieszysz się nim, jakby to dotyczyło Ciebie


Livia:
Uwielbiam książki Pani Hoover z wielu powodów. Między innymi przez to, że wywołują u mnie cały wachlarz emocji. Pani Hoover jest jedną z nielicznych autorek, której twórczość potrafi doprowadzić mnie do łez, a uwierzcie mi na słowo, to nie lada wyczyn! Bardzo podoba mi się też to, że historie, które wymyśla, poruszają wiele ważnych tematów, przez co na długo zostają w pamięci. W tych książkach nie spotka się również jednowymiarowych bohaterów. Wszystkie postacie są fantastycznie wykreowane, również te poboczne mają własną historię. Reasumując, Collen Hoover to z pewnością jedna z najlepszych autorek romansów ostatnich lat. 


Sylwia:

Z książkami Colleen Hoover zapoznałam się na początku roku, gdy dołączyłam do grupy na facebooku i dużo dziewczyn zachwalało jej książki. Nie byłam przekonana do nich, gdyż raczej zazwyczaj trzymałam się fantastyki i po romanse sięgałam bardzo rzadko. Jednakże już po przeczytaniu pierwszej książki (Hopeless) byłam poruszona. Od dawna żadna książka nie obudziła we mnie tak głębokich uczuć. Jej książki według mnie mają pewne przesłanie — czasami głębie ukryte, a czasami od razu widoczne. Dzięki tym opowieściom można dowiedzieć się, że pomimo ciężkich zdarzeń, które pojawiły się w przeszłości, jest zawsze jakaś nadzieja na dobrą przyszłość. Niestety wiele książek jest pisana na jedno kopyto, a Colleen Hoover wnosi pewien powiew świeżości do literatury na naszym rynku księgarskim.




Blogerzy o książkach Colleen Hoover:



Modna książka: modnaksiazka.blogspot.com
Kiedy otwieram książkę tej autorki, wiem, że zaraz przeżyje coś wyjątkowego, a po przeczytaniu obudzą się we mnie nowe emocje. Powieści są tak różne, ale za każdym razem trafiają w sam środek serca i duszy czytelnika, pozostawiając po sobie chwilę na refleksje. Colleen Hoover za każdym razem dotyka do żywego, pisząc o najistotniejszych życiowych problemach. Pisarka tworzy magię za pomocą kilku prostych słów i sprawia, że można śmiać się i płakać, zakochać się i czuć ból.


Magia książek: ksiazkowyswiatpatrycji.blogspot.com

Powieści Hoover to wulkany emocji, Nigdy, Przenigdy nie można o nich zapomnieć. Bo wstrząsają człowiekiem, zmuszają do myślenia, zastanowienia się. Może kiedyś, a raczej na pewno uda się do nich wrócić, mimo Brzydkiej miłości, Braku nadziei... Hoover wie jak pisać.

Książkowy wolontariat:
www.ksiazkowy-wolontariat.blogspot.com
 Kiedy myślę o Colleen Hoover, w głowie mam historie jej bohaterów — te przepiękne, wręcz nieprawdopodobne uczucia, tak wspaniałe, a jednocześnie tak nieosiągalne przez nas, czytelników. Każda kolejna pozycja tej autorki zachwyca! Często zarywałam noce, bo każda strona, każdy kolejny rozdział szeptał do mnie „heeeej, sprawdź, co jest dalej!” - ulegałam ;) Jak dla mnie, twórczość Colleen Hoover jest magiczna, niepowtarzalna, wspaniała! Zachwyca i zaskakuje, porywa w magiczny, przepiękny świat miłości, przyjaźni, młodości.
 

Polskie autorki o książkach Colleen Hoover:


Agnieszka Lingas-Łoniewska. Fanpage autorki.
(Autorka wielu książek, między innymi młodzieżowej powieści Skazani na ból, obyczajowej trylogii Szukaj mnie wśród lawendy i polskiego hitu Brudny świat.)
Colleen Hoover tworzy powieści z pogranicza New Adult, odznaczające się dramatycznymi zawirowaniami fabuły, wyrazistymi bohaterami i gorącymi scenami miłosnymi. Jej proza jest doskonałą odskocznią od codzienności, ale nie pozbawioną „drugiego dna” i głębszych treści, które autorka przekazuje nam w swoich historiach. Moją ulubioną powieścią Colleen jest Ugly love książka na pozór na wskroś erotyczna, ale okazuje się, że to tylko taka gra pozorów, a powieść ta oscyluje na granicy dramatu. Bardzo lubię takie połączenia. Polecam serdecznie.

Milena Wiktoria Jaworska.  Fanpage autorki.

 (Młoda debiutantka, jej powieść Miles podpiła serca wielu nastoletnich czytelniczek)
Cenię twórczość Colleen Hoover dlatego, że prostym, zrozumiałym językiem potrafi przedstawić wrażliwe historie, które dotykają ludzkie serca. Umie pokazać oblicze człowieka bez zbędnych ogródek. To bardzo ważna cecha, jeśli chodzi o tworzenie tekstu. Jej powieści są również uniwersalne pod tym względem, że można je czytać zawsze, bez względu na porę roku, czy ilość nieprzeczytanych książek. Do historii, stworzonych przez Colleen Hoover po prostu chce się wracać.


Martyna Senator. Fanpage autorki.
 (Autorka świetnej książki Ósmy kolor tęczy, niedawno na rynku ukazała się jej nowa książka Zanim zgasną gwaiazdy.)
Za co cenię Colleen Hoover? Colleen Hoover doskonale wie, jak zmiażdżyć serce czytelnika. Jej powieści przypominają emocjonalny rollercoaster. Wciągają już od pierwszej strony i trzymają w napięciu do samego końca. Ciekawa fabuła, nietuzinkowe postacie i… to „COŚ” — tak charakterystyczne dla Hoover — co sprawia, że każda z historii zapada głęboko w pamięć, a roztrzęsiony czytelnik jeszcze długo nie może dojść do siebie.
  

Agnieszka Lis  Fanpage autorki.
(Autorka trudnej i niebanalnej histori opisanej w książce Pozytywka.)
New Adult to nie jest moja kategoria czytelnicza. Dlatego rzadko po nią sięgam, a i sama piszę w zupełnie innym gatunku. Jednak...
Czasem warto po prostu spróbować czegoś nowego, innego. I warto było sięgnąć po Colleen Hoover. W jej prozie dominuje coś, co jest, lub przynajmniej powinno być, najważniejsze w każdej książce (jeśli nie jest encyklopedią 😉 Emocje. Hoover żongluje emocjami i dlatego czyta się jej teksty przysłowiowym jednym tchem.
Jestem także pod wrażeniem sposobu, w jaki pisze o seksie. Jej sceny erotyczne pobudzają wyobraźnię, będąc jednocześnie dalekie od cienia wulgarności.
Nie każdym aspektem pisarskim jestem zachwycona
— ale przecież nie muszę. Ważne, że Colleen Hoover pisze tak, że Czytelnik nie chce odrywać się od lektury.

Agata Czykierda-Grabowska. Fanpage autorki.
(Zeszłoroczna debiutantka, w tym roku podbiła czytelnicze serca powieścią Jak powietrze)

Moją przygodę z new adult zaczęłam od powieści, którą zachwyca się świat, a mianowicie Hopeless Colleen Hoover. Było to ponad dwa lata temu. Zrobiła na mnie olbrzymie wrażenie i żyłam nią przez wiele tygodni. Jeszcze wtedy nie wiedziałam, że w tak krótkim czasie, wspomniana autorka stanie się królową powieści dla młodych dorosłych. Od tamtej pory śledzę karierę Hoover i czekam z niecierpliwością na każdą jej kolejną książkę. Co prawda, już od jakiegoś czasu nie wpisuję się w ramy docelowego odbiorcy powieści new adult, ale w ogóle mi to nie przeszkadza w zachwycaniu się jej twórczością. Każda powieść autorki jest jak powiew świeżego powietrza. Nie ma w nich powielanych schematów, szablonowych postaci i łatwego do przewidzenia finału. Ale nie za to uwielbiam książki Colleen Hoover najbardziej. Cenię je przede wszystkim za to, że w morzu wielu szkodliwych wzorców i bezwartościowych historii, potrafi w nienachalny sposób przekazać życiową mądrość i słodko-gorzką prawdę o ludziach.


Pani Agata zechciała również podzielić się z nami wspólnym zdjęciem z Colleen Hoover.

Agata Czykierda - Grabowska, Colleen Hoover, Hoover w Polsce, Gdańsk, Kraków, Poznań, Warszawa.



A czy wy znacie już prozę Colleen Hoover? Jakie emocje w was wzbudza?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Książko, miłości moja. , Blogger