03:30

"Pojedynek" Marie Rutkoski

Okładka książki Pojedynek"Pojedynek" tom I
Autor: Marie Rutkoski
Tłumaczenie: Joanna Wasilewska
Tytuł oryginalny: The Winner's Curse
Seria: Niezwyciężona
Wydawnictwo: Feeria young
Data premiery: 18 listopada 2015r.
Gatunek: Fantasy
Ilość stron: 380
Ocena: 4/5













Sięgając po Pojedynek, nie wiedziałam o nim nic. Nie czytałam opisów na lubimy czytać, nie zagłębiałam się w recenzje innych, ta książka była dla mnie niespodzianką. Czy była to miła niespodzianka? O tym za moment.

Kestrel jest córką generała dowodzącego armią Valorian. Arin z pochodzenia Herrańczyk, niewolnik rodziny generała. Między tymi dwojga, nie może zrodzić się uczucie. Jest to niezgodne z wszelkimi moralami Valorian. Jak potoczą się ich losy w okrutnym obliczu wojny, po której stronie będzie racja i kto wygra ten Pojedynek. Wszystkiego dowiesz się sięgając po książkę.

"Szczęście zależy od tego czy jesteś wolna - powtarzał często generał - a wolność zależy od odwagi. "

Marie Rutkoski stworzyła idealnie zarysowany świat, czytając powieść zastanawiałam się, czy to nie mogło się wydarzyć naprawdę? Mamy bohaterów realnych, mogących żyć gdzieś w świecie równoległym. Czytając często łapałam się na utożsamianiu się z główną bohaterką, potępiałam ją za pewne zachowania, ale i podziwiałam za odwagę w pewnych zdarzeniach i za zachowanie racjonalnego myślenie w sytuacjach, zagrażającym życiu.
Narracja w powieści jest trzecioosobowa, narrator prowadzi nas w wybranym kierunku, stopniowo ukazując nowe sytuacje i wątki.
Niewiele wiemy o postaciach pobocznych, lecz suche fakty jakie o nich dostaliśmy, wystarczą aby wiedzieć kto jest naszym przyjacielem, a kto wrogiem.

"Jej umysł był ostry jak brzytwa, kalkulował i oceniał. I to właśnie ją przerażało. Dlatego nie chciała iść w ślady ojca. Była w stanie podejmować ważkie decyzje, była taktykiem, strategiem i lubiła wygrywać. Gdzieś po drodze ludzie stawali się tylko pionkami w grze. Pionkami, które można, a nawet trzeba poświęcić."

Fabuła jest skonstruowana bardzo oryginalnie. Cały świat przedstawiony w powieści jest, od początku do końca, wymysłem autorki. Ogromne brawa, za tak rozbudowaną wyobraźnię i umiejętność ubrania tego w słowa. Trzeba przyznać, że język jakim posługuje się autorka, jest niezwykle barwny i umiejętnie dopasowany do sytuacji, jednocześnie nie jest trudny w odbiorze.
Mapa pozwalająca nam zorientować się w wydarzeniach z książki
Powieść jest wielowątkowa, każdy znajdzie tu coś dla siebie. Mamy zakazaną miłość, przyjaźń, intrygi, tajemnice i kłamstwa, wszystko jest idealnie ze sobą połączone. Mamy wyraźny i przejrzysty obraz każdej sytuacji. Jedyną rysą na szkle są opisy walk. Autorka nie poradziła sobie ze sprawnym opisem sytuacji na polu bitwy, sceny te są suche i w niektórych momentach pozbawione tego specyficznego dreszczyku. Jednak jest to minimalna rysa na nieskazitelnej całości.
Kolejnym plusem, całej powieści jest, mapa na początku książki. Często wracałam do niej, aby zobrazować sobie zaistniałą sytuację. Móc ją lepiej zrozumieć i wyobrazić sobie. Brawo za pomysł!


Zakończenie nie jest jednoznaczne, zostawia czytelnika z otwartą szczęką, z pewnością nie jest do przewidzenia. Z niecierpliwością oczekuję kolejnego tomu.
Myślę, że książka jest skierowana przede wszystkim dla młodzieży, patrząc jednak na to z drugiej strony, ja młodzieżą nie jestem, a odnalazłam się w tej pozycji. Myślę, że jest to książka dla każdego miłośnika dobrej literatury, któryś z wątków z pewnością przypadnie wam do gustu:)

Podsumowując Pojedynek to książka przepełniona emocjami, pokazująca nam po raz kolejny, że serce i rozum nie zawsze idą w parze. Mówiąca o wygraniu jednej strategicznej bitwy i jednocześnie przegraniu wojny, rozbudzonej we własnym wnętrzu. Mamy bohaterów rozdartych między, ważnymi wartościami, a porywami serca. Nie wiadomo, która droga jest lepsza i mniej bolesna.
 Polecam!


























Za możliwość zapoznania się z tą burzliwą historią, dziękuję wydawnictwu Feeria Young!
 Znalezione obrazy dla zapytania feeria young logo

17 komentarzy:

  1. Przeczytam, muszę przeczytać! Dużo pozytywnych recenzji, piękna okładka, tematyka w moim guście, więc nie widzę innej możliwości. :) Pozdrawiam! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, że w książce można zobaczyć odmienne zdania serca i rozumu. Ogólnie też młodzieżą nie jestem, ale uważam, że także nieco starsi czytelnicy mogą się dobrze bawić, bo w końcu powieść dotyczy m.in. miłości w trudnych czasach, która jest uniwersalna i może zainteresować i 15-latkę i 30-latkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam i wczoraj zamieściłam swoją recenzję. Książka jest fantastyczna!! Czekam z niecierpliwością na kolejne części.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna recenzja... Zatem muszę nabyć tę pozycję :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę. Uwielbiam kiedy coś się dzieje i może jestem trochę feministką ale uwielbiam jak dziewczyna bierze sprawy w swoje ręce i nie jest kolejnym mazgajem, który nie może sobie z niczym poradzić i czeka aż inni jej pomogą. Książka dla mnie i na pewno nie tylko dla młodzieży :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem fanką fantastyki, ale na powyższą książkę wyjątkowo mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę ciekawa książka. Jeśli autorka miała taką dobrą wyobraźnię książka musi być świetna.
    Cudowne cytaty znalazłaś. :)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie napisałaś o tej książce i zrobiłaś bardzo sugestywne zdjęcie. Brawo! Podobnie jak Cyrysia, nie jestem fanką fantastyki, ale coś mnie akurat do tej książki ciągnie. Wydaje mi się, że bym się nie zawiodła. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie przeczytałam i też i u mnie znajduje się recenzja :D
    CZekam na drugi tom!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako, że fantasy unikam jak ognia, po tę książkę też raczej nie sięgnę;)

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam taką fantastykę... a ta mapka jeszcze bardziej zaostrzyła mi apetyt na tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Już wielokrotnie słyszałam dobre opinie o tej książce. Okładka jest przepiękna, a z tego co przeczytałam w twojej recenzji, fabuła książki jest także niesamowita, więc mam nadzieję, że uda mi się przeczytać tę książkę w najbliższym czasie.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzucam się na wszystko co jest fantastyką, więc i z tą książką muszę się zapoznać. Zwłaszcza, że Twoja recenzja bardzo mnie zainteresowała. ;)
    Pozdrawiam!
    http://geekbsf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Cytat o szczęściu sobie adoptuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię książki przepełnione emocjami. Może się skuszę ;).

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam Niezwyciężoną i książki w takim klimacie <3
    Pozdrawiam,
    Książkomania

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę powiedzieć, że skądś ową książkę kojarzę...
    Bardzo mnie zaciekawiła twoja recenzja ♥♥
    Prawie na pewno po nią sięgnę ;)
    Pozdrawiam,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Książko, miłości moja. , Blogger