07:00

"Dotyk ciemnośći" C.J Roberts

Dotyk ciemnośći
Autor: C.J Roberts
Tytuł oryginalny: Captive in the Dark
Tłumaczenie: Agnieszka Brodzik
 Wydawnictwo: Czwarta strona
Data wydania: 2. Lipca. 2015r.
Ilość stron: 328
Kategoria: Romans, literatura współczesna
Ocena: 4+/5





Kiedy pierwszy raz usłyszałam o "Dotyku ciemności" myślałam, że jest to coś na zasadzie Grey'a, mroczni i niebezpieczny  związek oparty na fascynacji. Nie to nie jest słodko- gorzki romans z elementami BDMS, to coś bardziej mrocznego i bardziej niebezpiecznego.

Caleb musi porwać młodą dziewczynę i uczynić z niej niewolnice seksualną. Wszystko po to aby zemścić się na wrogach przeszłości. Upatrzył sobie na cel, niejaką Livię. Dziewczynę z biednego domu, rzekłabym wręcz, że z patologicznej rodziny. Kiedy młoda kobieta jest już w mieszkaniu Caleb'a , ten rozpoczyna swoją tresurę. Ona jest uległą, On musi być jej Panem. Powinna się nauczyć posłuszeństwa, ale czy uda to się uda?

Jedno jest pewne w tej książce nie ma miejsca na ckliwy romans i sentymenty, jest agresywna. Sceny sypialniane, jeżeli można je tak nazwać, nie są wulgarne i przesycone. Uważam, że Autorce udało się zachować doskonałą harmonie w tej sferze, wszystko jest opisane z dobrym smakiem i tonem. Akcja, tylko przez chwilę toczy się jednostajnie. Właściwie ciągle coś się dzieje. Przy końcu książki, wybuchają nagromadzone emocje, czujemy na plecach dreszcz przerażenie i moment zgrozy. Jest to pozycja po której trudno się otrząsnąć. Wszystko wydaje się być jasne i klarowne, jednak nie do końca... zakończenie wbija w fotel i wstrząsa do szpiku kości. Bez wątpienia muszę natychmiast sięgnąć po drugą część, bardzo się cieszę, że będzie to już możliwe w listopadzie. Całość jest niezwykle spójna, śmiem twierdzić, że wyjdzie z tego miłość, ale co jeżeli się mylę? Jeżeli w historii tych dwojga nie jest planowany happy end?

Uważam, że bohaterowie są wykreowani  realnie. Livi zostały nadane cechy prawdziwej dziewczyny, jest mocno zraniona przez życie. Najstarsza z rodzeństwa, nie kochana przez matkę, która uważała, że prędzej czy później wyrośnie z niej dziwka Już na starcie, skazana na życiową porażkę.
Jest łatwym łupem, Caleb podejrzewa, że nikt nie zapragnie jej szukać, że rodzina szybko poradzi sobie z zapomnieniem o niej. Przecież jest zwykłym dzieciakiem z podrzędnej dzielnicy, kto by się nią przejął. Caleb jest tajemniczy, niewiele o nim wiemy. Mimo, że została zastosowana narracja naprzemienna, w jednym momencie mamy myśli Livii, a w drugim narracja jest prowadzona w trzeciej osobie. Trochę mnie to, na samym początku, raziło jednak szybko się przyzwyczaiłam do tego stylu.

Osobiście uważam, że książka jest niezwykle prawdziwa. Mafijne porachunki, czarny rynek i handel ludźmi to temat znany wśród wielu narodów. W tej części mamy pokazaną tylko i wyłącznie "tresurę" młodej kobiety, na niewolnice seksualną. Myślę, że była to świetna zapowiedź kolejnego tomu. Myślę, że w drugiej części będziemy mogli się spodziewać więcej szczegółów z mafijnych porachunków, więcej bólu i cierpienia. Na to czekam z utęsknieniem, na akcję mrożącą krew w żyłach.

29 komentarzy:

  1. Nie chciałam czytać tej książki ale te wszystkie pozytywne opinie sprawiają, że zaczęłam się wahać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie uważam, ze jest to książka rewelacyjna, jednak spędziłam przy niej naprawdę (o ile można tak go nazwać) przyjemny wieczór. I pomimo tego w historię wciągnęłam się niesamowicie, dlatego nie mogę się doczekać drugiej części, która podobno jest lepsza! A same sceny erotyczne są napisane po mistrzowsku. Także czekam na drugi tom.

    Pozdrawiam :) Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogę se doczekać drugiejego tomu. Liczę na większą akcje

      Usuń
  3. Jak będę miała ochotę na romans to sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla samego realizmu ukazanego w ksiącże, widzę, że warto po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziwna to powieść, nawet bardzo. Ale jaka dzięki temu intrygująca ;)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja miałam ją czytać ale ostatecznie jakoś nie dałam rady.
    Pozdrawiam :)
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się mocno wciągnęłam w tę historie nie mogę się doczekać kontynuacji.

      Usuń
  7. Ciekawa i zachęcająca recenzja :)
    Zwrócę na nią uwagę w księgarni przy następnych zakupach.

    http://modnaksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. To, że treść intryguje, to dobrze, bo takie książki najbardziej lubię. Ale tresura skojarzyła mi się z BSDM, nie wiem czemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze Ci się kojarzy, jednak nie ma to nic wspólnego z obrazem BDSM który dostaliśmy w Grayu. Jest to coś bardziej mrocznego

      Usuń
  9. Bardzo lubię tę serię. Drugi tom jest o niebo lepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh zazdroszczę, że mogłaś juz poznać drugi tom. Ja jeszcze musze poczekać ;)

      Usuń
  10. Nie mogę się doczekać kiedy przeczytam tą książkę, ale wiem, że chcę zacząć przygodę z serią jeszcze w tym roku. :) Twoja recenzja i wysoka ocena jest niewątpliwie zachęcająca. :) Pozdrawiam. :)

    porozmawiajmy-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Powiem szczerze, że czytając takie książki (w dodatku polskiego autorstwa) mam ochotę wyrzucić je przez okno. Uważam, że polscy twórcy piszą lektury z taką tematyką tylko dla sprzedaży, ponieważ ludzi młodych ciekawi to wszystko. Może co do "Dotyku Ciemności" się mylę, ale wątpię też czy kiedykolwiek przekonam się do tego :/

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/10/szklany-tron.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh dotyk ciemności nie jest książką, która chciałaby się wrzucić ;) i w dodatku nie jest polskiego autorstwa ;) pozdrawiam

      Usuń
  12. Skoro większość tak pozytywnie ocenia tę książkę, to może i ja się skuszę ;)
    https://www.youtube.com/watch?v=wIg8kNfJpsg

    OdpowiedzUsuń
  13. To jest naprawdę mroczny duet:) Czekam na drugi tom:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Co autorzy erotyków mają z tym tresowaniem na niewolnice seksualne - nie kumam tego. Ogólnie jakoś nie bardzo zainteresowała mnie treść tej powieści. Ostatnio mniej zaczytuje się w erotykach.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam książki z motywem porwania, uprowadzenia i właściwie samo to przekonuje mnie do "Dotyku ciemności". A na dodatek mroczny erotyk - brzmi interesująco :)
    Pozdrawiam!
    www.apteka-literacka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Na początku bałam się sięgnięcia po tę książkę, bo dość już czytałam kiepskich erotyków. Po lekturze byłam mocno zdziwiona, bo to naprawdę dobry tekst! Zupełnie inny niż się spodziewałam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjna książka czekam na druga część

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Książko, miłości moja. , Blogger